Stypendysta, to właśnie ja!
W maju 2003 roku Fundacja
Rozwoju Regionu Łukta otrzymała dotację 20 tysięcy złotych od Polskiej
Fundacji Dzieci i Młodzieży. Są to środki Polsko-Amerykańskiej Fundacji
Wolności. Dotacja sfinansowała projekt pod nazwą „Stypendysta to właśnie ja”.
Był on skierowany przede wszystkim do stypendystów Funduszu Stypendialnego
Równe Szanse, Stypendystów Pomostowych, a także innych dzieci i młodzieży z
regionu.
Czas trwania projektu: sierpień 2003 r. – maj 2004 r.
Zakres terytorialny: Gmina Łukta, Gietrzwałd, Miłomłyn,
Morąg.
Podstawowe cele:
¬
zaktywizowanie młodzieży w Gminach Łukta, Gietrzwałd, Miłomłyn, Morąg do
aktywnego działania na rzecz lokalnego środowiska na przykładzie Klubu
Młodzieżowego MROWISKO z Łukty,
¬
stałe, systematyczne poszerzanie zdolności i umiejętności
stypendystów poprzez organizowanie zajęć dodatkowych oraz stwarzanie możliwości
aktywnego działania na rzecz lokalnych społeczności, a w szczególności dzieci i
młodzieży,
¬
doprowadzenie do
głębokiej integracji tych grup oraz do wytworzenia w świadomości stypendystów
przeświadczenia, iż są osobami wyjątkowymi, a uzyskanie stypendium świadczy o
ich niepowtarzalności, aktywności i chęci współpracy na rzecz innych.
Liczba odbiorców:
¬
31 Stypendystów Funduszu Stypendialnego RÓWNE
SZANSE,
¬
4 Stypendystów Pomostowych.
Działania dla stypendystów:
¬
warsztaty języka angielskiego,
¬
spotkania z doradcą zawodowym,
¬
dwa biwaki integracyjne,
¬
nauka pisania wniosków grantowych,
¬
wspólna wigilia,
¬
kulig,
¬
zabawy, spotkania itp.
Działania stypendystów na rzecz lokalnego środowiska:
¬
prowadzenie kroniki,
¬
pisanie artykułów do gazetki Przystanek Łukta,
¬
zdobywanie dotacji na projekty młodzieżowe w swoich gminach,
¬
prowadzenie pogotowia korepetycyjnego dla dzieci i młodzieży w swoich
gminach,
¬
współpraca przy gromadzeniu funduszy na czwartą edycję Funduszu
Stypendialnego RÓWNE SZANSE.
Kontakt w sprawie
projektu:
Sylwia
Wyszyńska
Specjalista
ds. rozwoju regionalnego
tel. /0-89/ 647 57 45
e-mail: s.wyszynska@frrl.org.pl
galeria zdjęć z projektu:
|
|
|
|
|
|
|
|
|